relax weekje - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van giel osch - WaarBenJij.nu relax weekje - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van giel osch - WaarBenJij.nu

relax weekje

Blijf op de hoogte en volg giel

23 September 2016 | Kenia, Kisumu

Habari? Daar ben ik weer. Ik las mijn laatste blog terug en ik zag dat ik iets heel leuks en belangrijks ben vergeten te vertellen! Donderdag de 15de ben ik in de avond met Francis(de man van Sarah) naar een bar genaamd Barcadia geweest om daar samen naar Feyenoord - Man united te kijken! Een ontzettend mooie en leuke wedstrijd die mijn favoriete clubbie nog gewonnen heeft ook. Het werd 1-0 door de goal van Vilhena !!! Man wat heb ik hard gejuicht en daardoor met mij nog vele anderen in het cafe. Het was een hele leuke en gezellige avond! De volgende dag heb ik lekker uitgeslapen nog nagenietend van de wedstrijd. We hebben lekker heel de dag gerelaxed en s'avonds zijn we naar Dunga Hill Camp gegaan. Een bar boven op een heuvel met verschrikkelijk mooi uitzicht over lake Victoria. Sarah kwam nog even langs samen met Mariëlle( die overigens ook nederlands is). Die avond zou er live muziek zijn. De meiden wilden al optijd naar huis maar ik had daar niet veel zin in. Dus ik vroeg Mariëlle of ze nog zin had om te blijven en dat had ze zeker! We zijn samen nog een paar uur gebleven, hebben lekker gekletst, genoten van de muziek en genoten van de fijne sfeer daar. De terug weg was alleen nog even een dingetje. Mariëlle had de auto niet bij en ik kon mijn eigen tuktuk driver niet bereiken. Ook Sarah had de auto niet tot haar beschikking. Achter op de moter mag niet dus nog maar een paar keer bellen naar de tuktuk drivers. Uiteindelijk namen ze gelukkig op en kwam iemand me halen. Het was ondertussen alleen al een uur of 10 en erg donker en afgelegen. Dit was dus de laatste keer dat we zo laat zo afgelegen met de tuktuk mochten want Sarah maakte zich ontzettend veel zorgen( wat nergens voor nodig was). Al met al was het een hele leuke avond! De dag erna zijn we in de middag naar de sportschool geweest. Erg leuk! We kregen personal training en er waren veel apparaten om op te trainen. Dit was zeker voor herhaling vatbaar. Het afvallen gaat erg goed. Ben tot nu toe al 8 Kg afgevallen! . We zijn afgelopen weekend twee keer lekker uit eten geweest want dat is erg goedkoop hier. Het weekend was alweer om en de stage begon weer. Ik was ondertussen erg verkouden geworden en voelde me niet al te fit. Ik wilde wel heel graag naar stage want dat is waarvoor ik hier ben gekomen dus ik wil er alles uithalen wat erin zit! Geen tijd om ziek te zijn dus! Om deze reden heb ik niet veel bijzonders gedaan. We hebben Mandasi's gemaakt zoals altijd en we hebben papier gescheurd om te kunnen papiermacheeen. En ja dit hebben we heel de week gedaan. Ondertussen werdt er veel gezongen, gelachen met elkaar en gedanst. Ik ben elke pauze mee naar het huis van de duitsers gegaan. Dit is op loopafstand van de school en echt in een Keniaanse wijk. Op woensdag ochtend waren er veel mandasi's over dus besloten we samen alles op te kopen voor 5 cent per stuk en we zijn ze gaan uitdelen aan de daklozen die we elke dag tegen kwamen op weg naar het huis van de vrijwilligers. De mensen waren erg dankbaar en reageerde erg leuk. Fijn om wat goeds te kunnen doen voor ze! Op donderdag zijn de meiden en ik naar een winkeltje gegaan waar je illegaal films kan kopen( eigenlijk wordt het een soort van gedoogd). Voor 50 cent koop je een film, hoe oud of hoe nieuw dan ook. We hebben de Lion King gekocht en smiddags met de kinderen gekeken. De kinderen genoten er enorm van! Een leuke afsluiter van de week. Ondertussen voel ik me al een heel stuk beter en is jammer genoeg ook de stageweek al weer om. Aankomend weekend zitten we al weer op de helft. Gaat stiekem toch ontzettend snel. Ik ga nog genieten van de komende weken, dan kunnen jullie ondertussen genieten van de blogs. Greetings, Giel!

  • 25 September 2016 - 16:19

    Els Van Osch:

    Super leuk om dit allemaal te lezen. Ga zo door.
    Liefs Mama

  • 25 September 2016 - 19:57

    Anja:

    Hey Giel,
    Ontzettend leuk om je verslag weer te lezen. En je hebt iid helemaal gelijk, je hebt daar geen tijd om ziek te zijn. Blijf vooral genieten en ga door met het verzamelen van je mooie verhalen. Geniet nog de komende weken!
    Groetjes tsnte Anja

  • 25 September 2016 - 20:25

    Ineke Van Loon:

    Ja Giel, het gaat lekker met je. Geniet inderdaad intens van je stage want de tijd vliegt echt.

  • 27 September 2016 - 17:00

    Oma Van Duijnhoven :

    ook dit verhaal heeft boekdelen om te beleven en te lezen wens je een hele mooie tijd daar in alles wat je mag en kan doe liefs Oma

  • 27 September 2016 - 18:56

    Oma Van Osch:

    Hoi Giel, Je hebt het volgens je verslag ontzettend naar je zin in Kenia en wil je in de toekomst zeker daar nog wel eens op vakantie. (Dat wordt dus sparen).
    Straks thuis mag ons ook wel trakteren op de lekkere "oliebollen" ! Veel succes en plezier met de kinderen en werk op je school.

  • 28 September 2016 - 22:20

    Monique:

    Hej Giel!
    Wat geniet je toch enorm van het mooie land en de mensen daar. Maar ik had het ook niet anders verwacht van je! Super om te lezen wat je allemaal meemaakt en om foto's te kijken. Het ga je góed!
    Groetjes en een kus van mij

  • 04 Oktober 2016 - 13:27

    Gerda Van Der Meer:

    Jammer dat er maar 24 uur in een dag zit soms hè :) Wat leuk dat je samen met de kinderen de Lion King hebt gekeken!

    Groetjes,

  • 12 Oktober 2016 - 17:25

    Rieky Donkers:

    Hoi Giel,

    En hoe is het nu met je?
    Ben benieuwd wat deze ontdekkingstocht voor impact op je verdere leven hebben.
    De laatste dagen wens ik nog veel plezier, geniet ervan.
    En natuurlijk een goed terugvlucht.

    Het gaat je goed,
    Groet,
    Rieky

  • 18 Oktober 2016 - 10:13

    Nina:

    Heb nog even je verhalen gelezen, jammer dat de laatste weken er niet opstaan.
    maar al met al kun je terugkijken naar een mooie stage.

    en nu weer bijna terug naar huis.
    een goede reis en tot snel

    NIna

  • 18 Oktober 2016 - 13:06

    Rieky Donkers:

    Hoi Giel,

    Zo nu ben je weer terug uit Kenia.
    Welkom thuis.
    Zo nu kun je leven weer oppakken in Nederland.

    Groetjes,
    Rieky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

giel

Actief sinds 21 April 2016
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 4092

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 18 Oktober 2016

kenia stage

Landen bezocht: